お世話になっております。信州大学グローバル信州推進本部の仙石です。本学では、下記要領により、英語を第1言語とする方、もしくはそれに準ずる英語の運用能力を持つ方を対象とした、国際ネットワーク担当の教員を公募しております。ご興味のある方にはぜひ応募してくださいますようお願い申し上げます。
1.公募の趣旨・背景
信州大学グローバル化推進センターは、グローバル教育の推進、海外留学を含む海外派遣の促進、外国人留学生の受入強化、日本語教育の実施、修学上・生活上の指導助言・広報、地域の国際化貢献、国際協力連携等の促進、学術交流及び国際広報の強化を目的に活動しています。本公募では、国際共修の実施および国際ネットワーク構築ならびに共通教育の英語科目を担当する教員を下記の要領で公募します。
2.募集職名
教授、准教授、講師 又は 助教
3.募集人員
1名
4.所属
信州大学学術研究院総合人間科学系(主担当:グローバル化推進センター)
5.主たる勤務地
長野県松本市
6.主な業務内容
(1)専門科目への国際共修の実施および導入支援
(2)海外の学術機関、特に大学間等学術交流協定の締結・更新業務および新規開拓
(3)海外学術交流協定大学とのオンライン国際共修(Collaborative Online International Learning)を組み込んだ授業の企画・運営
(4)海外連携校の海外研修(派遣・受入)の企画・運営・実施、引率
(5)共通教育および各学部における英語科目等
(6)留学生向けキャリア教育の開発に関する研究
(7)その他、グローバル化推進センターの事業目的を達成するために必要な業務
7.応募資格等
高いコミュニケーション能力を有し、協調性とチームワークを重視し、業務に対して積極的に取り組める方で、以下の応募資格を有する英語を第一言語とする方、またはそれに準じた英語の運用能力を有する方。
(1)修士もしくは博士の学位を有する方、または上記の業務に関し知識及び経験を有すると認められる方
(2)日本語の運用能力を充分に有する(日本語能力試験N2程度以上)方
(3)大学や研究機関、企業等において契約や覚書などの締結・更新業務についての実務経験を有する方が望ましい
(4)健康状態が良好な方
(5)普通自動車運転免許を取得している方
(6)採用決定後、2025年4月1日に必ず着任できる方
(7)採用後に勤務地またはその近郊に居住できる方
8.採用予定
2025年4月1日
9.雇用契約期間
任期の定め有り(2025年4月1日から2030年3月31日まで)ただし、採用日から6か月間は試用期間とする。また、審査により任期を更新する場合があります。
10.待遇
(1)給与:本学規定に基づく年俸制 (国立大学法人信州大学年俸制適用職員給与細則 第4条及び第5条適用)
(2)就業時間:専門業務型裁量労働制(みなし労働時間 1 日 7時間45分)(8:30~17:15(休憩時間60分)を標準とする。)
(3)休日:原則、土曜・日曜・祝日 (年末年始、夏季休暇、年次有給休暇、その他の休暇制度あり)
(4)福利厚生:雇用保険、労働災害保険、社会保険(文部科学省共済組合)
11.提出書類
以下の書類を各1部提出してください。所定様式(Form1,Form2,Form3,Form4)は信州大学のホームページ(採用情報)からダウンロードしてください。
https://www.shinshu-u.ac.jp/guidance/office-worker
(1)履歴書(Form1)
(2)最終学歴および学位を証明する書類(卒業(修了)証明書または卒業証書(学位記のコピー))
(3)教育業績書(Form2)
(4)研究業績書(Form3)主要論文3本の写し又は著書の概要を添付すること。
(5)これまでの教育と研究の概要について(A4用紙1枚程度)
(6)大学におけるグローバル教育・留学生教育等についての意見と抱負及び着任後の活動の展望について(A4用紙1枚程度)
(7)授業シラバス(Form4)
英語でのコミュニケーション力や、異文化理解力を向上させる科目を想定し、海外協定大学とのオンライン国際共修を授業に導入することで、本学学生のグローバル人材育成に資する授業設計を行う。なお、想定する授業名や受講対象学年・カリキュラム上の位置づけを明確にすること。
12.応募締切
2024年12月10日(火)必着
13.選考方法
(1)一次選考:書類選考
(2)二次選考:一次選考合格者に対し、対面又はオンライン面接を実施します。
対象者にはEメールにより個別に連絡します。面接では、応募書類で提出した授業シラバスにもとづき、特定回の講義の冒頭部分について模擬授業(20分)を実施していただきます。面接の際の交通費等は応募者の負担となります。
14.書類送付先
〒390-8621 長野県松本市旭3-1-1
信州大学グローバル化推進センター長 宛
(1)応募書類は必ず書留、簡易書留、レターパックなど追跡可能な方法によるものとし、表に「信州大学グローバル化推進センター教員(国際ネットワーク担当)応募書類在中」と朱書きのうえ送付してください。
(2)特に希望する連絡先(通信先)があれば、その旨を明記してください。
(3)応募書類は、原則として返却しません。なお、応募においてご提供いただいた個人情報は、本学の規程に従って適切に管理し、採用選考以外の目的には使用いたしません
15. 問い合わせ先
信州大学グローバル化推進センター 教員選考委員会委員長
E-mail:kokusai_koubo01@shinshu-u.ac.jp
16. その他
(1)本学は、女性研究者支援をはじめとする男女共同参画に係る取組を積極的に推進しており、女性研究者の積極的な採用・登用を行っています。このため、本公募による採用・登用に当たっては、能力等が同等であれば女性を優先いたします。
(2)※履歴書(Form1)には賞罰・処分歴等欄を設け、前科及び懲戒処分歴を記載してください。該当事項がありながらそれらを記載しない場合は経歴詐称とみなす場合があり、採用取消や懲戒解雇等に繋がる可能性があります。
Announcement for Faculty Position (International networks)
1.Purpose and Background of the Recruitment
The Center for Global Education and Collaboration, Shinshu University aims to promote global education, facilitate overseas study programs and exchanges,strengthen the acceptance of international students, implement Japanese language education, provide guidance and support for academic and daily life matters, contribute to the internationalization of the local community, promote international cooperation and collaboration, and enhance academic exchange and international publicity. In this recruitment, we require one faculty member for implementing collaborative international learning programs, establishing international networks,and teaching English courses for General Education.
2.Position Title
Professor, Associate Professor, Senior Assistant Professor, or Assistant Professor
3.Number of Positions
One
4.Affiliation
The Center for Global Education and Collaboration.
5.Primary Work Locations
Matsumoto City, Nagano Prefecture
6.Primary Responsibilities
(1)Implementing and providing support for Collaborative International Learning on specialized subjects.
(2)Concluding, renewing, and exploring academic exchange agreements, particularly with overseas academic institutions and universities.
(3)Planning and managing courses incorporating Collaborative Online International Learning (COIL) with overseas partner universities.
(4)Planning, managing, and implementing overseas study programs with partner universities, including dispatch and acceptance.
(5)Teaching English subjects in General Education and various faculties.
(6)Research on the development of career education for international students.
(7)Other tasks necessary to achieve the objectives of the Center for Global Education and Collaborations.
7.Qualification
We are seeking who is a first language or equivalent English speaker and who possesses high communication skills, with emphasis on cooperation and teamwork, a proactive approach to work, and the following qualifications:
(1)Having a master’s or doctoral degree or those with knowledge and experience relevant to the duties aforementioned.
(2)Sufficient proficiency in the Japanese language (equivalent to Japanese Language Proficiency Test N2 level or higher).
(3)Practical experience in contracting and memorandum-related tasks in universities, research institutions, and companies.
(4)Good health.
(5)A regular driver’s license.
(6)Should be able to assume duties from April 1, 2025.
(7)Should be able to reside in the place of employment or its vicinity after being hired.
8.Date of Appointment
April 1, 2025.
9.Employment Contract Period
Term-based (April 1, 2025, to March 31, 2030).
The employment shall be subject to a probationary period of initial 6 months.
The contract period may be subjected to renewal based on the performance evaluation.
10.Benefits
(1)Salary: Annual salary system based on the Shinshu University regulations*.
*Reference of FY2022 average salary: Professor=9,857,000yen, Associate Professor=8,198,000yen, Senior Assistant Professor=7,751,000yen, Assistant Professor =6,578,000 yen.
(2)Working hours: Full-time, Discretionary Labor system.
(3)Welfare: Employment insurance, workers’ accident compensation insurance, and social insurance (Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology Mutual Aid Association).
11.Submission of Documents
Please submit a copy of each of the following documents. Download Form 1, 2, 3, and 4 from the Shinshu University website https://www.shinshu-u.ac.jp/guidance/office-worker/2024/10/post-65.html
(1)Curriculum Vitae (Form 1).
(2)Document certifying the final academic background and degree (graduation certificate or diploma (copy of the degree certificate)).
(3)List of educational achievements (Form 2).
(4)List of research achievements attached by copies of three major papers or summaries of books (Form 3).
(5)Summary of previous education and research (A4 size, one page).
(6)Vision and goals regarding global education and international student education (A4 size, one page).
(7)Course syllabus (Form 4): Design a course that contribute to the development of global human resources among university students by introducing a collaborative online international learning with overseas partner universities and focusing on improving the capacity of English communication and cross-cultural understanding. Clearly specify the intended course names, target academic years, and thecourse position in the curriculum.
12.Application Deadline: Must arrive by December 10, 2024.
13.Selection Method
(1)First Screening: Document screening.
(2)Second Screening: Face-to-face or online interviews with the successful candidates during the first screening. The candidate for the second screening will be contacted individually via e-mail. During the interviews, a mock lecture (20 minutes) will be conducted based on the submitted course syllabus. The applicants will be responsible for the transportation expenses for attending the interview.
14.Document Submission Address
Send to the Director of the Center for Global Education and Collaboration, Shinshu University3-1-1 Asahi, Matsumoto City, Nagano Prefecture, 390-8621, Japan.
(1)Please send the application documents using a traceable method such as registered mail, simple registered mail, or letter pack. Please write “Documents for Application for Faculty Member at the Center for Global Education and Collaboration, Shinshu University (International networks) ” on the envelope in red ink.
(2)If you have a preferred contact address, please indicate it.
(3)Application documents are not returned. Any personal information provided during the application process will be managed appropriately in accordance with the university’s regulations and will not be used for purposes other than the selection process.
15.Contact
The Center for Global Education and Collaboration, Shinshu University
E-mail: kokusai_koubo01@shinshu-u.ac.jp
16.Others
(1)Shinshu University actively promotes initiatives related to gender equality, including support for female researchers and actively employs and appoints female researchers. Therefore, in the selection and appointment for this public offering, priority will be given to female candidates if their qualifications are equivalent, though gender is not the primary factor in choosing an applicant.
(2)Please provide information on any awards, penalties, or disciplinary actions in the designated section of the Curriculum Vitae (Form 1). It is important to include any criminal records or history of disciplinary measures. Failure to disclose such information may be considered as falsification of your employment history, which could lead to the cancellation of your application or disciplinary dismissal if hired.